همشهری آنلاین: نماینده مجالس سوم، پنجم و ششم در تحلیل زمزمه شکل‌گیری فراکسیون‌های متعدد در مجلس نهم گفت: هدف اصلی شکل‌گیری این فراکسیون‌ها در وهله اول تأثیرگذاری بر تعیین رئیس و هیئت رئیسه و در وهله بعدی انتخابات ریاست جمهوری است.

حجت‌الاسلام محمدباقر ذاکری در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان این مطلب افزود: فراکسیون‌های سیاسی مجلس خیلی عملکرد مفیدی برای کشور و نظام نداشته‌اند بلکه یک سرگرمی‌ها و دسته‌بندی‌هایی هستند که خروجی مفیدی هم برای جامعه و کشور ندارند. ضمن اینکه در این دسته‌بندی‌ها یک سری اختلافات و کشمکش‌ها نیز پیش می‌آید.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب که عضو سابق «مجمع روحانیون مبارز» و «اعتماد ملی» نیز است، گفت: اگر فراکسیون‌های سیاسی هدف از تشکیل‌شان را منتهی به انتخابات ریاست جمهوری ندانند اما صد در صد به آنجا ختم خواهد شد. یکی از مسائلی که مدنظر فراکسیون‌ها و جریانات تشکیلاتی در مجلس است بحث ریاست جمهوری است.

وی مدعی شد: هدف اصلی فراکسیون‌های متعدد سیاسی در مجلس همان بحث انتخابات ریاست جمهوری است اما در حال حاضر اولین خروجی که فراکسیون‌ها به دنبالش هستند بحث تعیین رئیس و هیئت رئیسه مجلس است.

کد خبر 170375
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز